کد مطلب: 205267
دانا گزارش مي‌دهد؛
خواسته‌هاي فرا‌برجامي اروپا مانعي برسر راه مذاکرات وين/ اروپا خواسته‌هاي آمريکا را نمايندگي مي‌کند
تاریخ انتشار : 1400/09/24 14:06:57
نمایش : 807
اروپا با طرح خواسته هاي فرابرجامي در وين ضمن نمايندگي کردن مطالبات آمريکا در روند گفتگوها مانع تراشي مي کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ دور جديد مذاکرات ايران و 1+4 در حالي در وين در حال برگزاري است که به نظر مي رسد اروپايي ها عزم و اراده جدي براي دستيابي به يک توافق منطقي ندارند.

در حالي که هيئت ايراني با جديت موضوعات را پيگيري مي کند که اروپايي ها بيشتر با وقت کشي و گرو گيري موضوعات مورد بحث در مذاکرات به دنبال ايجاد چالش در گفتگوها هستند تا مانع دستيابي به توافق شوند.

اين تلاش غرب در حالي صورت مي گيرد که به ادعاي رسانه هاي غربي ايران نسبت به خواسته هاي خود انعطاف ندارد و اجازه پيشروي گفتگوها را نمي دهد اين در حالي است که حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه کشورمان و علي باقري، عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي بارها گفتند: اگر طرف‌هاي مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحريم‌ها باشند، دستيابي به يک توافق خوب و حتي فوري امکانپذير است.

اما شواهد نشان مي دهد که اراده اي در غرب براي رسيدن به توافق وجود ندارد.

از سوي ديگر اروپا که در وين خواسته هاي آمريکايي ها را نمايندگي مي کند به دنبال آن است تا لغو تحريم ها را از سطح برجام تنزل داده و در مقابل مطالبات فراتر از برجام را دنبال کند اين در حالي است که مقامات ايراني بارها گفتند که نه چيزي کمتر از برجام را مي پذيرند و نه خواسته اي فراتر از برجام را دنبال مي کنند.

کارشکني اروپا در وين به نظر مي رسد تنها با هدف کندي مذاکرات و جلوگيري از دستيابي به يک توافق منطقي و خوب است. اگرچه سناريوي اين هدف را به طور دقيق طراحي کرده و در حال اجراي آن است، اما با فضاسازي رسانه اي در تلاش است تا با مقصر سازي ايران وانمود کند ايران مانع دستيابي به توافق است.

 

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg